Log ind på Selvbetjening
Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål
Fejl i opsigelser
DFIM har opkrævet dagsgebyrer hos forsikringskunder, som ikke var korrekt opsagt af deres selskab. Alle berørte kunder får direkte besked om tilbagebetaling fra DFIM.
Er dit køretøj solgt, stjålet eller skrottet?
Selv om din forsikring er stoppet, tyveri er meldt til politiet, eller bilen er sendt til skrot, er pladerne ikke altid afmeldt hos Motorstyrelsen.
Når du har afmeldt dit køretøj i forbindelse med salg, uden at du har dokumentation, går der mellem fire og 21 dage fra din henvendelse til Motorstyrelsen, før køretøjet er afmeldt, afhængigt af, hvilken dato køretøjet er solgt. Forklaringen er, at Motorstyrelsen har ændret reglerne for omregistrering i forbindelse med salg af køretøjer pr. den 1. januar 2021. Læs mere på Motorstyrelsen.dk.
Har du afmeldt dit køretøj i forbindelse med skrotning, uden at du har dokumentation, går der 21 dage fra din henvendelse til Motorstyrelsen, før køretøjet er afmeldt.
Er dit køretøj solgt eller skrottet, kan du finde vejledning til at afmelde pladerne på Motorstyrelsens hjemmeside.
For at undgå at blive opkrævet dagsgebyr i de fire hverdage plus de eventuelle lørdage, søn- og helligdage, hvor dagsgebyret også bliver pålagt, eller 21 dage, skal du hurtigst muligt sende os den kvittering, som du har modtaget fra Motorstyrelsen. Se vejledning under spørgsmålet "Jeg har afmeldt mit køretøj hos Motorstyrelsen – Hvad skal jeg gøre for at undgå dagsgebyr?", som du finder under Spørgsmål & svar.
Er dit køretøj stjålet, kan du finde vejledning til at afmelde pladerne på Motorstyrelsens hjemmeside.
Du bliver opkrævet dagsgebyr frem til den dag, hvor Motorstyrelsen kan registrere, at køretøjet er afmeldt. DFIM får automatisk besked, så snart afmeldingen er registreret hos Motorstyrelsen.
Hvis du mener, dit køretøj er ansvarsforsikret, skal du kontakte dit forsikringsselskab. Er der tale om en fejl, skal dit selskab kontakte DFIM.
Hvis du kontakter os
Vi får mange henvendelser og har derfor travlt på telefonerne og på mail. Ventetiden kan føles lang, men vi gør alt, hvad vi kan for at besvare alle henvendelser så hurtigt som muligt.
Se vores video om dagsgebyr: